VÅRT HJÄRTA

Nu var det längesedan jag var inne här, och det har hänt så mycket. Min mormor fick sin andra stroke i april och vart efter det sängliggandes, kunde inte prata, äta eller gå. Det har varit en hård kamp fram tills hon dog den 15 augusti. Min mamma har en blogg där hon skrivit om hennes och vår kamp från dag 1, för rätten att mormor skulle få ha ett värdigt liv. Det har varit tufft då min mor har fått brottats med personal och själva systemet för äldreomsorgen och vården som vi har idag, men ja, nu är det över. Mormor har äntligen frid nu och saknaden efter henne går inte att beskriva i ord. Hon var en sådan underbar människa, som alltid tänkte på andra före sig själv, hon var varm och godhjärtad, den som spred glädje och ordnade med kalas och middagar för oss i familjen. Älskade mormor♥ 
 
Här kan ni läsa om den kamp som vi men framförallt min mor förde för rätten att hennes mor och vår mormor skulle få ett värdigt liv in i det sista.
 
http://fuckstroke.wordpress.com/
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0