LEMON TREE

 
 
Hemma igen! 
 
Tog och värmde mig en matlåda med köttfärsås och fullkornsspagetti. Egentligen så föredrar jag grönsaker då min mage svullnar av mycket kolhydrater, men grönsakerna tog slut när jag gjorde lådorna. Men det var sista lådan med pasta, nu är det bara dom goa grönsakerna kvar! yey
Jag unnade mig även en morot som jag skivade samt lite sötsursås och en klick creme fraiche. Och! Inte för att glömma, ett stort glas med citronvatten!
 
Jag vet inte hur det är för er andra, men jag kör olika recept varje gång jag gör köttfärsås! Helt beroende på vad jag har hemma, men jag kan lugnt säga att jag nu har hittat en klar favorit som jag kommer att köra på. Jag skulle väl även vilja säga att den är rättså nyttig?
 
Köttfärsås:
 
1kg kötfärs
2 pressade vitlöksklyftor
2 rivna morötter
Lite tomatpuré
Cirkus 2-3dl creme fraiche
1 paket kidneybönor
2 stänger selleri
Lite hackad chili
Vitpeppar
Salt
Grillkrydda
Cayennepeppar
Oxfond
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0