TODAY IS THE DAY

Jag vet inte vad jag ska säga. Jag har sett fram emot det här i över 3 månader,  men igår när jag var in till den en snabbis för att lämna in mat så såg jag hur den verkligen såg ut. Tanten som bodde där innan har lämnat kvar saker, en ful grän matta på balkongen och en stor fastskruvad vägghylla på väggen. Sedan så har hon rökt inne, så köket är gult av tjära från golv till tak och det luktar så att man mår illa. När jag öppnade dörren till badrummet så möttes jag av en vägg med avföringsdoft då ett rör saknar ett lock. Tapeterna i sovrummet är förfärliga, hon har tapetserat om själv och valde en mörklila färg med cirklar, överallt. 
När jag var där första gången la jag inte märke till allt det där men nu. 
Jag grät hela kvällen och har haft ångest sedan igår då jag nu måste bo där. Så fort det vänder.
Jag vill bara att den här dagen ska vara över, jag funderar på att ställa in min inflyttningsfest då jag inte vill ha dit folk, jag mår dåligt av tanken att ta dit min familj nu idag som ska hjälpa mig med flytten.  Dom pushar mig och säger att det kommer bli bra, bara jag får in mina saker, men om du inreder en träskmark med shabby chic så är det fortfarande en träskmark. Jag vet inte, jag är fortfarande ledsen och kommer bryta ihop så fort jag sätter min fot där. Yey for me. Det här var verkligen en kul twist. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0