FRIDAY THE 13TH

Vilken kväll det vart igår, Fredag den 13 och allt. 
När jag kom hem från jobbet igår hoppade jag direkt in i duschen och gjorde mig iordning för en tjejkväll på campingen. Vi åt middag, drack vin och pratade och hade det verkligen supertrevligt. 
När jag kom hem, vid typ 01? Tog jag med mig Simba ut på en nattpromenad samtidigt som jag pratade i telefon. Vilket inte är en bra kombo har jag märkt. Alltså, full, telefon, promenad, natt. Det slutade med att när jag hade promenerat klart och skulle öppna porten så hittade jag inte nyckeln! Jag hade alltså tappat den ute i svarta natten. kul. Fick panik och gick tillbaka samma väg med Simba i famnen samtidigt som jag lyste och pratade panikartat i telefonen, berädd på att sova utomhus. Jag förtjänade inget annat efter mitt talanglösa snedsteg. 
Så jag gav upp och satte mig på min uteplats och inväntade något form av mirakel, samtidigt som jag försökte komma ihåg om jag ens tog med mig nyckeln ut. Låste jag verkligen dörren? Jag kollade in i lägenheten, men dörren till klädkammaren stod ivägen för hyllan i hallen där nyckeln alltid ligger. Så jag satte mig ner igen och hoppades på att någon skulle komma ut ur någon port som kunde låsa upp åt mig.
Vilket det gjorde, det var ju fest i lägenheten brevid. Jag satte fast Simbas koppel i en av stolarna och lät tjejen låsa upp porten åt mig. Jag höll andan mednas jag gick fram till min dörr.
Den var olåst. Nyckeln låg i hallen. Jag är talanglös.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0