HEMBAKAT

Här har vi dom! Jag är nöjd och dom vart jäkligt goda, så här nedan kommer receptet som utlovat. Sedan så är jag en så jäkla snäll tjej så jag ska försöka frakta med mig 10 stycken imorgon på jobbet och bjuda dom i min utbildningsgrupp, dom ville ha fika imorgon så why not. Jag har så att det blir över, ehe.. Måste bara lyckas hitta något att frakta dom i. Äh, det löser sig.
 
 
 
Recept:
En rund kaka 24 cm
 
150 g smör/margarin
100 g mörk choklad (jag använde marabous vanliga mörka 200g)
3 ägg
3 dl socker
1 ½ msk vaniljsocker
1 dl kakao
2 msk sirap
2 dl vetemjöl
½ tsk bakpulver
1 tsk havssalt
 
½ burk karamelliserad mjölk/dulce de leche
2 dl vispgrädde
30 g hackad mandel
 
Gör så här:
1. Sätt ugnen på 175 grader.
2. Smält smöret och blanda sedan ner chokladen däri och blanda tills chokladen smält helt.
3. Vispa ägg, socker, lakritspulver, kakao och sirap lite luftigt.
4. Vispa i mjöl och bakpulver.
5. Häll i det smälta chokladsmöret och vispa lite till.
6. Smöra en form, gärna med avtagbar kant, och häll i smeten.
7. Strö över havssaltet på smeten.
7. Grädda i ugnen på 175 grader i 20 minuter.
8. Låt svalna helt.
9. Bred på dulce de leche på kakan.
10. Vispa grädden och bred, klicka eller spritsa ovanpå dulce de lechen.
11. Hacka mandel eller choklad och strö över grädden.
 

Kommentarer
Postat av: Felicias mode

åh så gott det ser ut! Måste verkligen låta min syster testa detta eftersom jag inte är så bra i köket haha! :)

Svar: Ja dom vart verkligen delikata vill jag lova! ;) äh ställ dig i köket och bara kör! Dom var väldigt lätta att göra :D
EXECUTEBARBIE

2013-11-06 @ 11:26:57
URL: http://feliciahblogg.webblogg.se
Postat av: Jonas

Jaha, då har det blivit dags för mig att bränna ner köket igen dårå xD

Svar: Haha, bara kör! :D dom är superlätt att göra och super goda! :)
EXECUTEBARBIE

2013-11-06 @ 14:06:16
URL: http://thegamingground.com
Postat av: Jonas

Det är lugnt, jag har brandsläckare nu mera ;) Jodå, mycket julbak kommer det att bli ^^

Svar: Haha dåså! ;) bara att köra på!
EXECUTEBARBIE

2013-11-07 @ 11:58:14
URL: http://thegamingground.com
Postat av: Jonas

Alltid redo! Som man brukar säga i scouterna ;) Absolut ^^ Ha en bra helg!

Svar: Haha låter bra det! ;) Hoppas du hade det du också!
EXECUTEBARBIE

2013-11-08 @ 12:01:38
URL: http://thegamingground.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0