SO WAKE ME UP WHEN IT'S ALL OVER, WHEN I'M WISER AND I'M OLDER

Jag har haft ett störningsmoment i min vardag som jag måste få dela med mig av. 
 
Jag har två laptops. Den ena är 10 datorår gammal, laggar utan dess like och den har buggar och tror att Windows är förfalskat. Den andra datorn är ny, snabb och ja, bättre? Men endå tvingas jag använda den gamla då jag redigerar mina bilder, för den är enda av dem som har en minneskortsläsare och jag har tappat bort min överföringskabel till kameran. Riktigt irriterande då jag inte kan se på en film eller så samtidigt som jag nuckar för det finns ingen hdmi-ingång på den gamla.
Då kan man ju tänka sig att jag skulle kunna använda den nyare till det men icke. För jag har bara en laddare som har slagit ut båda batterierna till datorerna så jag har tvingats tagit ut dom och köra kabeln i kontinuerligt, i en dator i taget. Struligt? Jovisst. 
 
MEN. Nu har allt löst sig. Det visade sig att jag har varit IQ-Fiskmås när jag har kollat efter en läsare på den nya datorn. Det sitter ju självklart en minneskortsläsare i den! På ett ställe som bara Nicolas Cage skulle kunna hitta i National Treasure. Jag är lycklig nu. Det här kommer spara mig så jäkla mycket tid och energi. Plus att jag nu (äntligen) kan jag redigera mina bilder i CS6 istället för CS5. Yeey. Låter jag nördig nu? So be it.
Skönt att få det där ur systemet, nu kan jag glömma den dåliga tiden jag haft med den gamla och bara njuta av det underbara som den nya kommer att ge mig. 
Godnatt
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0