PUT U'RE FAVORITE DRESS ON GIRL, CUZ I'M GONNA ROCK U'RE WORLD

Tog mig ett härligt kvällsbad tidigare ikväll. Gud så skönt det var. Jag har även upptäckt något som är sjukt bra för mitt hår och det är att jag tvättar det i en sjö, här i balsam i det samt min olja och låter det sitta i flera timmar. Det blir så jäkla fint och behåller sig glansigt länge. Jag har gjort så nu dom senaste helgerna jag har varit hemma. Alltså tvättar jag håret 1 gång i veckan, låter det nasty? Det är det inte. Med tanke på min hårkvalité som jag har fått ifrån mitt afrikanska ursprung så kan jag inte få fett hår. Det blir snarare väldigt torrt, men med denna metod så håller det sig fuktigt och fint tills det är dax att tvätta det igen. Så då tvättar jag det samt plattar det 1 gång i veckan istället för varannan dag, hur bra är inte det? Nä, bästa jag har gjort för mitt hår. Helt klart. Denna gång ska jag sova med det, så det blir till att ta sig ett morgondopp imorgon och skölja ur!
 
Till något helt annat. 
Det bestämdes efter kebabrullen att det skulle bli ett besök till Flataklocken (där jag aldrig har varit, alltså Sveriges mittpungt). Vi åker runt 21 tiden för att få någon schysst bild på solnedgången. Det slutar med att klockan är 23:00 när vi är framme på toppen, det är kolsvart och dimma så man knappt ser handen framför sig. Så efter min typ 2 timmar långa bilfärd för en fin utsiktsbild så var det bara att vända och åka hem igen. Det kändes väldigt värt. Men det slutar inte där, såklart. När vi kommer till Ljungaverk så kliver det ut en stor vit herdehund mitt i vägen, den springer runt bilen och framför, sedan brevid. Stackaren var så stressad, jag klev till sist ur bilen för den verkade snäll och gick till ett hus där det satt två stycken ute på balkongen. Men dom hade självklart ingen aning om vems hunden var. Så där stod vi, med en hund utan halsband och ägare mitt ute i ingenstans klockan halv 12 på natten. En av kvinnorna på balkongen hämtar som tur är ett skärp som vi kan använda som koppel och hunden sätter sig snällt brevid. Sedan får vi telefonnumret till en kvinna som kan prata med djur och som tydligen skulle ha någon fom av koll på byggdens djur och tänka sig. Det visar sig vara just hennes hund! Så hon blev så glad att vi hittat honom. Dagens goda gärning. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0