SATURDAY

Gud, vilken produktiv och härlig lördag detta har varit. Jag och Alexander gick upp vid 12, drog på oss kläder och gick ner på stan för att kika på lite second hand möbler. (som givetvis hade bytt adress så vi fick ta bilen till det nya stället osv) Väl inne i affären så hittar jag den mest perfekta kökssoffan någonsin, billig, liten och ja, perfekt. Dock så var den i furu så jag måste måla om den till vit och klä om den i skinn så att den kan passa till mitt matbord, fan så sassy. Jag köpte den inte, såklart. Får hoppas på att den finns kvar då löningen kommer, för isåfall så är det menat att den ska bli min. Nåväl, när vi kom hem igen så bestämde vi oss för att plocka upp alla 7000 fimpar som låg utanför uteplatsen och det spårade ur. Så det slutade med att vi städade upp hela uteplatsen, dammade av mattan, slängde allt onödigt skit och torkade av alla utemöblerna. Sedan så styrde vi även upp inne, slängde gamla blommor, papper och fixade till kabelhärvan som levde under min tv. Så det är faktiskt riktigt trevligt här hemma nu. Sedan vart det middag, en tonfisksallad som vart den godaste någonsin. Härlig lördag. Nu ska jag gå och torka bajs som har fastnat i Simbas päls, sen blir det till att chokladdoppa jordgubbar. mm vilken härlig kombo.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0