Ny kategori

Skapade en ny kategori som jag tycker passar jävligt bra in på det jag ägnar åt mitt liv som mest just nu, vilket är längre och friskare hår. Jag måste säga det att det här med att sluta platta/klippt håret dunderkort och inte använda löshåret mer en någon gång ibland är något av det bästa saker jag någonsin gjort!! Det var jävligt drygt i början, ville fan platta det heela tiden! Mitt hår hade då inte fått dom fina lockarna utan det frizziga så det var jobbigt.. men då tänkte jag på hur ångest jag brukade få efter jag plattat klart det och såg att avbrutna toppar som låg i handfatet. big NO. Men nu har jag inte plattat det på över en månad och det är så sjuka resultat? Jag tappar inga toppar längre, håret är friskare, leeenare och mindre frizzigt!! ME SO HAPPYY :D Nu är jag inte ens sugen på att platta det? Om jag nu gör det så har jag på minsta värmen, sjukt mycket värmeskydd (REDKEN ofc) och plattar längst in vid hårbotten för att minska volymen + att jag brukar "dra ut" vissa lockar som är allt för krulliga, men det är bara när löshåret ska i ^^ Vilket är kanske 1-2 gnr i veckan? Och då är det typ på helgen om jag orkar eller när jag ska ner på byn typ haha?
Men jag måste säga att jag är sjukt sugen på att platta det och se hur det ser ut då, men det blir inte förens på ett braaaa taaag :) 


Ni ser kanske också på bilden med mitt hår att det är absolut inte är svart? Underhåret är superljust och överhåret är mörkbrunt.. haha skumt? Men nu färgar jag det inte längre utan tonar det bara och det är endast utväxten längst upp på huvudet bara för att jag ska slippa se sjuk ut och för att det går ur snabbt, vilket gör att mitt egna hår har en chans att växa ut! Smart va? ;) Har även mätt håret haha, drog ut en lock på underhåret som var 17 cm när den var helt rak, så ska mäta igen om en månad bara för att ! FUN

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0