In my minds right now.

Alla längtar vi väl tillbaka till den tiden då man var 14-15 då allt var ett äventyr? Dock så inser (dom flästa) att det är dax att växa upp förr eller senare (synd bara att vissa gör det genom att dom skaffar sig en unge)
Men egentligen så är det faktiskt mycket som saknas innan man kan sätta igång med livet på riktigt! Jag fattar inte folk som HAR RÅD / tid att skaffa barn, djur och egen lägenhet fast dom inte ens har något jobb..? Socialbidrag, föräldrapenning blabla, jamen vafan, är det inte roligare att tjäna sina egna pengar istället för att leva på bidrag..?
Varför inte ordna upp allt sånt INNAN man drar på sig en massa ansvar?
Haha, fan vad jag låter som en gammal aggkärring, men jag kan inte låta bli att förstå varför folk vill göra allt så fort? Vafan titta på Ånge (där jag bor), för några år sedan vart det typ en trend?! att skaffa ungar, iallafall ibland 15-16 års kretsarna, tjejerna gick omkring och lånade varandras BEBIStröjor och sprang runt så att alla skulle se..? Och majoriteten av dom får ju ta hand om ungen själv nu eftersom killarna dom har varigt tillsammans med i max ett halv år inte pallar..? Men sen så finns det ju också dom brudarna som helt enkelt slutar med P-piller i hemlighet så att dom en dag kan säga "ops älskling, det visar sig att jag är med barn och jag ska behålla det" och dom har ingen talan sen? nä, vidrigt beteende.
Men nu säger jag absolut inte att jag typ hatar yngre föräldrar, tvärt om, jag tror att det kan va ganska bra.. nä glöm det. Jag har inget emot dom alls, jag känner själv unga föräldrar som är hur jävla bra som helst!
VÄX UPP GOTT FOLK, BUT NOT 2 SOON

Kommentarer
Postat av: Linnéa & gänget

Hundar är inte så dyra egentligen, iaf inte mina ;) Jag klarar av att både försörja mig själv och mina två töser på studiebidraget - men då köper jag ju inte trendiga kläder eller något annat onödigt heller, så :D

2011-04-28 @ 23:51:05
URL: http://klickertokig.blogg.se/
Postat av: Anonym

Kanske inte, men det är ju en massa tid också! :) btw, ska du vara i ånge i helgen på Valborg?? Hör av dig, vi ska ut! :D

2011-04-28 @ 23:55:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0